piątek, 10 lutego 2012

Zapowiedzi na najbliższe tygodnie i miesiące...

Interesujące zapowiedzi na najbliższe tygodnie i miesiące znalezione w sieci...
"Jak być Kobietą" (tytuł oryginału "How To Be a Woman") -Caitlin Moran, czyli książka, którą Ulubiony Anglik zachwycał się tutaj, będzie dostępna po polsku od 29 lutego, Wydawnictwo Sonia Draga.
"Skrzydlata trumna" - Marcin Wroński, czyli kolejny tom przygód komisarza Maciejewskiego. Co prawda poprzednie tomy wciąż dojrzewają na półkach, ale nie omieszkam się skusić... Od 22 lutego, Wydawnictwo WAB
"Rebelia" (tytuł oryginału "Sovereign")- C. J. Sansom, czyli trzeci tom świetnej serii o Matthew Shardlake'u, której akcja toczy się za czasów Henryka VIII, w XVI-wiecznej Anglii. Planowana na kwiecień 2012 przez Wydawnictwo Albatros A. Kuryłowicz. (Kolejny tom, "Księga objawienia", czyli "Revelations" ma się ukazać w sierpniu. Bardzo polecam serię, bo mało osób ją zna, a moim zdaniem z tomu na tom robi się coraz lepsza!)
"Zanim zasnę" (tytuł oryginału "Before I Go To Sleep") - S.J. Watson - świetny kryminał, o którym pisałam tutaj. Polecam! Bardzo się cieszę, że powinien wyjść po polsku w kwietniu 2012, wydawnictwo Sonia Draga.
"Jezioro marzeń"(tytuł oryginału "Lake of Dreams") - Kim Edwards, powieść autorki "Córka opiekuna wspomnień", która pojawiła się u mnie dość dawno temu na jednym ze stosów. Trzeba wreszcie będzie ją przeczytać, bo premiera polskiego wydania planowana jest na lipiec 2012, Wydawnictwo Albatros A. Kuryłowicz.
Oprócz tego, dowiedziałam się wczoraj, że 25 października 2012 ukaże się nowa książka Kate Morton, pod tytułem "The Birthday Party", nad którą autorka w tej chwili wciąż pracuje. Jeśli chodzi o polskie wydanie, to Wydawnictwo Albatros A. Kuryłowicz ma zamiar ją wydać - nie wiedzą tylko kiedy, chociaż zapowiedź książki jest już na ich stronie...
PS. Nadchodzą walentynki. Jak myślicie, czy książka może dobrym prezentem walentynkowym? Jaką książką kupilibyście w prezencie walentynkowym ukochanej osobie? Macie jakieś typy?

1 komentarz:

  1. tommyknocker
    2012/02/10 13:15:10
    C. J. Sansom - o, taaak. Pierwsza część cyklu była świetna i niedługo zabieram się za drugą !
    lirael
    2012/02/10 13:50:03
    Chociaż książki pana Wrońskiego opiewają mój Lublin, w dodatku w ciekawej epoce, ale po przeczytaniu pierwszej zrobiłam sobie długą przerwę. Może czas wrócić do jego powieści i rozwijać w sobie patriotyzm lokalny. :)
    Książka jako walentynkowy prezent - rewelacja! :) Myślę, że ideałem byłaby nie okolicznościowa antologia miłosnych wierszy, a coś, co osoba, dla której przeznaczony jest prezent, naprawdę lubi czytać.
    Gość: Ysabell, host-217-172-254-200.lodz.mm.pl
    2012/02/10 22:56:46
    Sansom koniecznie. Drugi tom mam jeszcze do przeczytania, ale już pierwszy mi się bardzo podobał. Akurat jak skończę "Alchemika" to mi wydadzą "Rebelię".

    No i dobrze pamiętam jak pisałaś o "Jak być kobietą" i muszę to koniecznie przeczytać, może sobie zażyczę jako prezent na dzień kobiet? :)

    W ogóle wszystkie te zapowiedzi ciekawe i dzięki Ci za zwrócenie na nie uwagi.
    dabarai
    2012/02/11 22:49:54
    Tommy - polecam, polecam, polecam! Jakoś te książki przechodzą w Polsce bez echa, warto o nich pisać i mówić!

    Lirael - Ulubiony Alngli stwierdził, że w prezencie podarowałby taki bon na książki, book token, żeby ukochana osoba mogła sobie kupić co chce. Podoba mi się ta bezpieczna opcja!

    Ysabell - cała przyjemność po mojej stronie. Ciekawa jestem, jak się spodoba "Jak być kobietą"...kobietom.
    grendella
    2012/02/12 15:35:49
    Właśnie sobie zanotowałam nazwisko C. J. Sansom. Jak pojawia się Henio VIII, to ja się nie powstrzymam :)

    OdpowiedzUsuń