sobota, 18 lutego 2012

World Book Night 2012


Śpieszę się wam pochwalić, że w tym roku i ja będę uczestniczyć w Światowym Dniu Książki. Jako wolontariuszka będę rozdawać egzemplarze „Notes from a Small Island" Billa Brysona. Oto pełna lista dwudziestu pięciu tytułów, z których można było wybrać sobie książkę do obdarowania innych. W nawiasach podałam tytuły polskich tłumaczeń:
„Pride and Prejudice” - Jane Austen („Duma i uprzedzenie”)
„The Player of Games - Iain M Banks („Gracz”)
„Sleepyhead” - Mark Billingham („Kokon”)
„Notes from a Small Island” - Bill Bryson („Zapiski z małej wyspy”)
„The Alchemist” - Paulo Coelho („Alchemik”)
„The Take” - Martina Cole („Uwikłani”)
„Harlequin” - Bernard Cornwall („Jeźdźcy z piekieł: Hellequin”)
„Someone Like You” - Roald Dahl
„A Tale of Two Cities” - Charles Dickens („Opowieść o dwóch miastach”)
„Room” - Emma Donoghue („Pokój”)
„Rebecca” - Daphne Du Maurier („Rebeka”)
„The Remains of the Day” - Kazuo Ishiguro („Okruchy dnia”)
„Misery” - Stephen King („Misery”)
„The Secret Dreamworld of a Shopaholic” - Sophie Kinsella („Świat marzeń zakupoholiczki”)
„Small Island” - Andrea Levy („Wysepka”)
„Let the Right One In” - John Ajvide Lindqvist („Wpuść mnie”)
„The Road” - Cormac McCarthy („Droga”)
„The Time Traveler's Wife” - Audrey Niffenegger („Miłość ponad czasem”)
„The Vanishing Act of Esme Lennox” - Maggie O'Farrell („Zniknięcia Esme Lennox”)
„The Damned Utd” - David Peace
„Good Omens” - Terry Pratchett & Neil Gaiman („Dobry omen”)
„How I Live Now” - Meg Rosoff
„Touching the Void” - Joe Simpson („Dotknięcie pustki”)
„I Capture the Castle” - Dodie Smith
„The Book Thief” - Markus Zuzak („Złodziejka książek”)
Co sądzicie o tej liście? Które książki czytaliście? Którą wybralibyście do rozdania innym i dlaczego?
Zainteresowanych akcją odsyłam tutaj, a jeśli chcecie się dowiedzieć, jak wyglądał World Book Night w zeszłym roku, zapraszam do przeczytania moich wpisów tutaj.
Ps. Przede mną kilka dni wolnego, więc mam nadzieję, że na blogu będę się pojawiać częściej.

1 komentarz:

  1. chihiro2
    2012/02/18 20:21:32
    Ja też zostałam wybrana, będę rozdawać "The Road" Cormaca McCarthy'ego - to była moja pierwsza pozycja na liście. Ponieważ trzeba było wybrać jeszcze 2. i 3. książkę, postawiłam na "Small Island" i "Rebeccę". Ale cieszę się, że mój first choice zaakceptowano :) Jednak muszę przyznać, że amerykańska lista chyba bardziej mi się podoba, widziałaś ją?
    dabarai
    2012/02/18 20:34:40
    Chihiro, właśnie sprawdziłam amerykańską listę. Nie mam o niej zbyt wiele do powiedzenia, bo mniej wiem o tych książkach - widzę na niej kilka interesujących pozycji, ale też kilka nieznanych tytułów. Ciekawe, że na tegorocznej liście nie ma poezji. Może nie rozdawała się zbyt dobrze...?
    tommyknocker
    2012/02/18 20:34:41
    Zdecydowanie "Rebecca" Daphne DuMaurier !
    bookfa
    2012/02/18 21:08:14
    Boski pomysl! Ale Wam zazdroszcze!!! Tez bym chciala rozdawac kiedys ludziom ksiazki. Na razie sprzedaje, raz w roku, stare biblioteczne tytuly na kiermaszu, za symboliczna sume mniej wiecej dwoch zlotych.
    Kilka z tej listy znam a mysle, ze pewnie z polowa to cos co warto by bylo przeczytac :)
    dabarai
    2012/02/22 19:21:28
    Tommy - ja chciałam wybrać ksiązkę, która byłaby interesująca dla różnych odbiorców - a także dla tych, którzy Anglii nie znają..

    Bookfa - kto wie, może i Szwecja się przyłączy za rok! Podobna akcja organizowana jest w Irlandii, USA i Niemczech...

    OdpowiedzUsuń