środa, 22 września 2010

Wyznania grzesznika - mała śliczna kupka

Zamiast kupować dzisiaj książki, kupiłam płyty dvd - czuję sie usprawiedliwiona, bo dwa świetne seriale kostiumowe produkcji BBC - Cranford i Lark Rise to Candleford są adaptacjami książek. Oba są osadzone w dziewiętnastym wieku, z dobrą obsadą - myślę, że prędzej obejrzę, niż przeczytam książki, na podstawie których powstały - Elizabeth Gaskell (Cranford) i Flory Thompson (Lark Rise to Candleford). Czy je znacie? Podobnoż dobre, ale wolałabym chyba tłumaczenie... Widziałam fragmenty seriali  tu i ówdzie i zdecydowałam, że chcę mieć na własność. New tricks (też BBC) to pierwszy sezon serialu o starszawych już policjantach - detektywach, którzy zajmują się sprawami nierozwiązanymi i wciąż otwartymi. Obejrzałam w piątek odcinek najnowszy w telewizji, spodobał mi się (głównie dlatego, że dotyczył bibliotek i część akcji toczyła się w London Library, to jak miał mi się nie spodobać!) to i kupiłam... Doc Martin to serial ITV, o doktorze chirurgii, który sprowadza się do małej wioski w Kornwalii by tam leczyć ludzi jako zwykłyGP (lekarz pierwszego kontaktu), tylko jego maniery raczej zrażają do niego mieszkańców... (coś tam o tym serialu słyszałam, wydawał się ciekawy, był tani, to kupiłam)...

Nie wiem kiedy to obejrzę...

Ach cholera, skłamałabym, kupiłam dziś dwie książki a trzy w poniedziałek... Ooops.

3 komentarze:


  1. kasia.eire
    2010/09/22 23:48:50
    Dwa kostiumowe mam na dvd też, zresztą o nich pisałam, to pewnie wiesz, uwielbiam i kocham miłoscią prawdziwą. Doktora Martina oglądam czasem w TV na SKY, a tego ostatniego nie znam. Ale fajne, na zimę akurat, ja Lark Rise ogladałam po świętach, na zewznatrz śnieg, wewnątrz choinka i pachnie żywicą, a ja tłukę odcinek za odcinkiem, jednej nocy nawet do 4, rano właściwie, hehe
    dabarai
    2010/09/23 00:42:36
    Właśnie mi się tak te filmy kojarzą, oglądane przy ciepłej herbacie, pod kocykiem... Mmmmm... A BBC produkcje są za zwyczaj dobre, szczególnie te historyczne, kostiumowe :)

    Może filmy mnie zachęcą do przeczytania książek też?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń