piątek, 10 września 2010

"The Slap" wkrótce po polsku

 
Wydawnictwo Replika zapowiada wydanie powieści Christosa Tsiolkasa The Slap! Klaps (polskie tłumaczenie tytułu) to kontrowersyjna książka australijskiego autora nominowana w tym roku do nagrody Bookera.

Opis książki (ze strony wydawnictwa):
Willa na przedmieściach. Kilka osób spotyka się przy grillu. Jeden z gości wymierza klapsa cudzemu dziecku. Ten pozornie nic nieznaczący gest odbija się rykoszetem w życiu uczestników przyjęcia. Bezpośrednio lub pośrednio zaczyna wpływać na ich dalsze życie…

Tym razem Christos Tsiolkas kieruje swoje wścibskie, wszechwidzące spojrzenie na coś, co jest wspólne nam wszystkim: życie rodzinne w nowoczesnej rzeczywistości XXI wieku. Tytułowy klaps wraz ze swoimi konsekwencjami zmusza bohaterów do refleksji nad własnymi rodzinami, ich sposobem życia, oczekiwaniami i przekonaniami.

Klaps to niepokojąca opowieść o miłości, seksie i małżeństwie, o rodzicielstwie i dzieciach. Opowieść gniewna i intensywna, tak pełna namiętności i sprzecznych przekonań, jak tylko może być życie rodzinne. Książka Tsiolkasa to wnikliwa analiza aspiracji i lęków wzrastającej w siłę klasy średniej, a zarazem przejmująca, prowokująca powieść o naturze lojalności i szczęścia, kompromisu i prawdy.

Wydanie ksiązki planowane jest na początek 2011 roku.
EDIT 15.1.12 - wydanie planowane na rok 2012...

1 komentarz:


  1. nutta
    2010/09/10 22:34:14
    Dobra wiadomość:)
    czytanki.anki
    2010/09/12 15:06:12
    O, tak, też się cieszę. Z tego wszystkiego zamówiłam sobie "Martwą Europę", zapowiada się interesująco.
    dabarai
    2010/09/12 18:21:40
    Zaczęłam The Slap przeglądać i chociaż początek jakoś mnie nie zachwycił, podczytywałam sobie inne fragmenty i te były bardziej ciekawe. Muszę się zabrać za tę książkę zanim wyjdzie po polsku... Ulubiony Anglik zaczął i czyta woooolno.
    kasia.eire
    2010/09/12 23:46:40
    ja też wolno bo jak na złość nie mam czasu, ale smakowita jest i baaardzo dobry język, a jestem w połowie i chyba na tym etapie się już nie zepsi
    Gość: , bet162.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/12/11 13:24:03
    ekstra wiadomość

    OdpowiedzUsuń