poniedziałek, 14 stycznia 2013

Subiektywne Zapowiedzi Książkowe 2013

Ilu z was spędza czas buszując po internetowych księgarniach i stronach wydawnictw, poszukując ciekawych zapowiedzi? Poniżej przedstawiam wam subiektywną listę niektórych interesujących pozycji, które wyszukałam ostatnio. Eklektyczny misz-masz, czyli to, co książkochłony lubią najbardziej. 
Eva Rice, „The Misinterpretation of Tara Jupp” - książka, na którą cierpliwie czekałam kilka lat. Po przeczytaniu „Utraconej sztuki dochowywania tajemnicdługo przyszło mi czekać na kolejną powieść Evy Rice. Ta najnowsza opowiada o młodej dziewczynie w Londynie lat sześćdziesiątych, o sławie, przyjaźni i miłości. (Styczeń 2013 – właściwie książka ma się ukazać za kilka dni, ale już ją można kupić... )
Sophie Hannah, „The Carrier” - nowa powieść autorki popularnej serii. Kolejna pogmatwana zagadka, morderstwo, za które aresztowano niewłaściwego człowieka, pogmatwane wątki, wieloosobowa narracja. Muszę przekonać się sama, czy autorka nadal pisze świetnie, bo książka na Amazonie zbiera średnie opinie... (Luty 2013)
Jacek Dehnel, „Młodszy księgowy. O książkach, czytaniu i pisaniu” - przyznaję, że Dehnela czytałam do tej pory tylko "Lalę", która zrobiła na mnie niesamowite wrażenie. Jego najnowsza książka to zbiór felietonów, w których autor nie tylko pisze o własnych fascynacjach literackich, ale i o szeroko pojętej literaturze. Zapowiada się bardzo ciekawie, bardzo chętnie tę książkę przeczytam! (Wydawnictwo WAB - luty 2013)
Hanna Cygler, „W cudzym domu” - Hanna Cygler to znana pisarka, autorka współczesnych książek obyczajowych, która tym razem za tło swojej powieści wybiera lata osiemdziesiąte XIX wieku. Jej powieść to mieszanka romansu, sensacji i historii, czyli coś co bardzo mnie interesuje. Za każdym razem bardzo się cieszę, kiedy znajdę kolejną powieść historyczną polskiego autorstwa. (Wydawnictwo Rebis - luty 2013)
Alan Bradley, „Speaking from Among the Bones”- kolejna część przygód Flavii De Luce! Tym razem dziewczynka rozwiązuje zagadkę zwłok znalezione w grobie świętego Tancreda i zakrwawionej figura świętego. Seria coraz bardziej mi się podoba i mam zamiar jak najszybciej się zapoznać z jej najnowszą częścią. (Marzec 2013)
Jussi Adler-Olsen, „Redemption” - trzecia część fantastycznej serii o departamencie Q i inspektorze Morcku, który tym razem będzie musiał rozwiązać zagadkę wiadomości w butelce. Tym razem wygląda na to, że angielskie wydanie wyprzedzi to polskie, a ja się cieszę, bo nie mam pojęcia, kiedy powieść będzie dostępna w Polsce. Seria jest fantastyczna, więc już się doczekać nie mogę, kiedy będę mogła najnowszą część przeczytać. (Kwiecień 2013)

Co jeszcze? Na pewno możemy spodziewać się niebawem nowych książek kilku interesujących, popularnych autorów, takich jak Kate Atkinson, Maggie O'Farrell, Jodi Picoult, Anne Tyler, Tracy Chevalier, czy Sebastian Faulks. Poza tym słyszałam, że Helen Fielding przygotowuje trzecią część przygód Bridget Jones. I wreszcie.... najnowsza książka Bena Aaranovitcha, którego powieść „Rivers of London” zrobiła na mnie takie wielkie wrażenie – czwarta część serii zatytułowana „Broken Homes” zostanie wydana w czerwcu tego roku. Po prostu nie mogę się już doczekać! Jedno jest pewne – rok 2013 zapowiada się interesująco!

EDIT:



 
Właśnie się dowiedziałam, że w maju zostanie wydana nowa powieść Khaleda Hosseiniego, autora popularnego "Chłopca z latawcem" i "Tysiąca wspaniałych słońc"! Wydawnictwo Bloomsbury pisze o niej, że jest to wielopokoleniowa historia rodzinna, której akcja toczy się między innymi w Kabulu, Paryżu, San Francisco i na greckiej wyspece Tinos. Centrum stanowią związki pomiędzy rodzeństwem i ich wzajemne relacje. Hosseini pisze o więzach, które kształtują nasze życie, do czego jesteśmy zdolni, by pomóc swoim bliskim i o tym, jak najbliżsi nam potrafią nas czasem najbardziej zaskoczyć.

Nowa powieść Khaleda Hosseiniego zatytułowana będzie "And The Mountains Echoed" i ukaże się w maju 2013.

14 komentarzy:

  1. Świetnie się zapowiada „W cudzym domu" oraz oczywiście nowa książka Dehnela, obie mnie interesują. Fajnie się składa, że obie wychodzą w lutym, bo to już za moment :))

    Pozdrawiam z zasypanego śniegiem pogranicza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem Cygler przede wszystkim dlatego, że mojej mamie bardzo się ta autorka spodobała. A Dehnel - bo o książkach!

      Usuń
  2. O, Hosseini:) Fajnie:) Jussi Adler-Olsen akurat jest chyba cały czas po angielsku szybciej, niż po polsku, na pewno tak było z "Mercy". Znowu kupię więc wersję na Kindle'a, a potem rodzina będzie marudziła;) Czekam też niecierpliwie na Flavię, a za to przestała mnie kompletnie interesować Sophie Hannah, ostatnio mi nie wchodzą jej książki... Dawaj znać, co ciekawego będzie się u Was w zapowiedziach pojawiać!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie Adler-Olsen tom drugi najpierw wyszedł po polsku. Wszystko mi jedno, przeczytam, co dadzą. :)

      O Hosseinim dostałam maila od wydawnictwa, dokładnie kilka minut po opublikowaniu tego postu. Sophie Hannah jestem ciekawa, bo ostatnia książka mi się spodobała, a poprzednia nie. Właściwie bardziej z ciekawości, muszę przyznać...

      Usuń
  3. Nowa Bridget Jones? Serio? Słyszałam o planowanym filmie, ale o książce już nie. Jestem ciekawa. Cieszy nowa książka Hosseiniego i Bradleya. Z niecierpliwością oczekuję kolejnej książki Adlera-Olsena, ale wydawnictwo niestety milczy na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, podobno ma sie ukazać jakoś pod koniec tego roku. Zastanawiam się, czy autorce uda sie sprostać temu bardzo trudnemu zadaniu, jakim jest powrót do tych samych postaci po latach...

      Usuń
  4. Nowy Bradley cieszy. :)
    Ja czekam na Kate Morton, która w Polsce będzie chyba około września. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak! Też czekam, bo chcę polecić mamie. A jeśli chodzi o Flavię, to mam nadzieję, że nieco sie wyjaśni w jej sprawach rodzinnych!

      Usuń
  5. Książka Adlera-Olsena, o której piszesz jest fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, właśnie się śliniłam czytając twoje recenzje, dlatego się cieszę, że uda mi się przeczytac niebawem...

      Usuń
  6. Mnie też zaciekawiła nowa powieść Hanny Cygler, własnie przez fabułę, której tłem jest historia, a to uwielbiam najbardziej, więc w najbliższych planach zamierzam ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to. Historia mnie cieszy strasznie, ostatnio coraz jeh więcej! W Mam tylko problem, bo moja mama mówi, że to o tej samej rodzinie, co poprzednie książki autorki. Ale chyba można czytać osobno...

      Usuń
    2. Nie wiem, bo poprzednich nie czytałam, ale skoro akcja jest umiejscowiona w XIX wieku, to na to wygląda, że to jest początek dziejów tej rodziny i mozna ją czytać jako pierwszą?

      Usuń