niedziela, 2 października 2011

Dzisiaj czytam... (7)

Kochani, mamy lato w październiku! Coś podobnego! Dzięki temu spędziłam wczoraj miły dzień czytając w ogródku i zamierzam dziś zrobić to samo... Może dzięki temu uda mi się skończyć "Before the Poison" Petera Robinsona sprzed tygodnia... A co potem? Potem to już będzie trudniej, bo jak zwykle nie mogę się zdecydować. Przywiozłam (jako pamiątkę z Oxfordu) pierwszy tom serii SJ Parris o Giorgano Brunie, mnichu i śledczym z czasów Elżbiety I, pod tytułem "Heresy", przytaszczyłam trzy Agatki z biblioteki do ponownego czytania, znalazłam w antykwariacie pierwszy tom jednej z serii Val McDermid "The Mermaids Singing" ("Syreni śpiew", wydany w tym roku), a nic jeszcze tej autorki nie czytałam. Do tego niedawno obejrzałam w telewizji pierwszą część adaptacji powieści Petera Robinsona "Friend of the Devil" ("Przyjaciółka diabła"), a potem nabrałam ochotę na przeczytanie innej książki tego autora, "Aftermath"... Do tego kuszą polskie książki, czekające na swoją kolej. A może nowa Chamberlain, kontynuacja "Before the Storm"? Zaraz zrobię sobie herbatę i pomyślę...
A co wy czytacie? I jaka tam u was pogoda?

2 komentarze:

  1. j.szern
    2011/10/02 14:10:59
    Kończę właśnie "Wielkich i niewielkich" Ireny Krzywickiej - zbiór szkiców i portretów poświęconych twórcom dwudziestolecia międzywojennego i nie tylko. Świetna lektura :)
    I zabieram się powoli za "Baranka" Christophera Moore'a. Nastawiam się na zabawę w klimacie "Żywota Briana" - a jak będzie, czas pokaże :)
    j.szern
    2011/10/02 14:16:11
    A Val McDermid jest świetna - jedna z moich ulubionych pisarek. Wznawiają teraz jej kryminały w Polsce, tyle, że robią to z właściwą sobie logiką. Wydawnictwo zaczęło od wydania ostatniej pozycji z serii o Tonym Hillu, później wznowiło dwie pierwsze - a ciąg dalszy nastąpi. Ponieważ moja obsesja chronologii jest silniejsza niż cierpliwość, a znajomość angielskiego jako tako umożliwia mi czytanie w tym języku, nie czekam na kolejne publikacje tylko sprowadzam książki w oryginale. W przeciwnym razie bym osiwiała :)
    Podobnie jest z książkami Ann Cleeves - bardzo podobała mi się "Czerń kruka". Kupiłam "Biel nocy" i na próżno czekam aż się Amber zadeklaruje, że wyda ostatnie dwie części tego cyklu. A cykl szetlandzki tej autorki polecam, polecam - jeśli lubisz kryminały z klimatem, to jest to coś dla Ciebie :)
    jane_doe_blog
    2011/10/02 15:54:41
    Kończę powoli "Słońce i cień" Ake Edwardsona i w oczekiwaniu na "Historię jednego życia" Ludwika Hirszwelda, chyba zapodam sobie "Powiedz prawdę" Sophie Hannah.
    I zgodzę się z j.szern, że Val McDermid jest świetna, jedna z lepszych autorek, parających się tego typu literaturą, a Petera Robinsona też lubię, tylko u nas w Polsce, chyba 3 powieści jego wydano, więc straciłam już nadzieję.
    A pogoda letnia, błękitne niebo, ciepełko i w ogóle to gdzie ta słotna, wredna jesień jest?:).
    tommyknocker
    2011/10/02 18:55:26
    Christie, McDermid, Robinson - sami najlepsi ! Pytałem wydawnictwo Sonia Draga o przekłady kolejnych tomów Robinsona, ale nie raczono udzielić mi odpowiedzi. S J Parris zacznie wydawać w przyszłym roku Albatros.
    A ja obecnie... nic nie czytam, dużo pracy, nawet do recenzji przeczytanej ostatnio Fryczkowskiej nie mogę zasiąść...
    pozdrawiam !
    bookfa
    2011/10/02 19:07:43
    Czytam najnowsza powiesc Johana Theorina "Sankta psyko" (Swiety psychol). Swietna! No ale moze ja jestem malo obiektywna bo uwielbiam jego pisanine ;)
    Co do pogody to jest dokladnie taka jak w powiesci bo dziwnym trafem akcja powiesci toczy sie piekna jesienia, we wrzesniu i pazdzierniku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. agnes_plus
    2011/10/02 23:08:02
    Właśnie zaczynam trylogię arturiańską Cornwella, z czego bardzo się cieszę, bo przerwała mi się wreszcie zła passa kiepskich książek.
    Gość: Magdalena, pool-173-79-165-85.washdc.fios.verizon.net
    2011/10/03 04:13:53
    Witam! Pierwszy raz komentuje u Ciebie, intryguje mnie niezmiernie kontynuacja o ktorej wspominasz, Before the storm? Wydaje mi sie, ze czytalam wszystkie ksiazki Chamberlain, ale kontynuacji nie pamietam( istnieje mozliwosc, ze po prostu zapomnialam, poniewaz ksiazki polykam, no i taki efekt - pozniej nie pamietam!!!)
    A skonczylam wlasnie czytac ostatnia ksiazke Debbie Macomber, zaczynam When god was a rabbit, jestem w srodku ksiazki Mellera o Gruzji,
    pozdrawiam serdecznie!
    dabarai
    2011/10/03 12:13:57
    Magdalena - witam i pozdrawiam! When God Was a Rabit czeka na półce, wreszcie musze sięgnąć po tę książkę! Before the Storm to historia Andy'ego Lockwooda, a potem autorka napisała jeszcze Secrets She Left Behind, historię jego siostry, Maggie. Właśnie zaczęłam podczytywać... :) Jeśli chodzi o Debbie Macomber to przeczytałam jej jedną książkę i akurat niezbyt mi się spodobała... :) Może dać jej jeszcze jedną szansę...?

    Agnes - nie czytałam nic Cornwella - daj znać, czy warto!

    Bookfa - ja przeczytałam tylko pierwszego Theorina, drugi stoi i czeka, a ja mam tyyyyyle innych książek...!

    Tommyknocker - bo oni to zawsze tak tłumaczą od środka...! Aż chce się samemu przetłumaczyć, niech wydają jak należy!!!
    dabarai
    2011/10/03 12:16:49
    Jane - Edwardsona to z kolei Anglicy zaczęli wydawać nie po kolei, ale udało mi się kupić amerykańskie wydanie Death Angels, jak rozumiem jest to część pierwsza...

    j.szern - mam i Val McDermid i ANn Cleeves, nie mam czasu :D
    bookfa
    2011/10/03 15:47:32
    To przed Toba jego druga powiesc, na dodatek jeszcze lepsza od pierwszej. Zebys wiedziala co tracisz ;P ;P
    dabarai
    2011/10/03 15:50:32
    Jakoś tyle ostatnio przeczytałam skandynawskich kryminałów, że miałam chyba przesyt... Ale niedługo, niedługo.. Do tego mam nową Asę Larsson też...
    jane_doe_blog
    2011/10/04 09:25:09
    Tak, "Taniec z Aniołem" (Dans med en angel) jest pierwszą z serii :).

    OdpowiedzUsuń