środa, 30 maja 2012

Orange Prize 2012 - wyniki!

Właśnie poznaliśmy zwyciężczynię tegorocznej Orange Prize. Otrzymała ją Madeline Miller za debiutancką powieść „The Song of Achilles”. 
Tegoroczna nagroda jest niejako specjalna i jedyna w swoim rodzaju, bo po raz ostatni zostanie ona przyznana pod tą nazwą. Od przyszłego roku nagroda będzie miała innego sponsora i zapewne jej nazwa ulegnie zmianie. O tym, że firma Orange wycofuje się ze sponsorowania tej nagrody po siedemnastu latach współpracy, dowiedzieliśmy się we wtorek. Ciekawe, kto zostanie następnym sponsorem i czy zmieni się w jakiś sposób sama nagroda?
A co wy sądzicie o tegorocznej nagrodzie? Czy macie zamiar przeczytać nominowane książki, lub przynajmniej „The Song of Achilles”?


1 komentarz:

  1. airam.s
    2012/05/30 20:39:06
    Nadal szukam inspiracji, a niedlugo juz moja kolej zeby wybrac ksiazke dla naszego 'book clubu'. Moze powinnam zajrzec do Achillesa. Wpisuje na liste!
    Gość: czytanki anki, hgs30.internetdsl.tpnet.pl
    2012/05/31 08:23:00
    Mnie antyczne klimaty niezbyt kuszą, chyba sprawdzę innych finalistów - Ozick i Edugyan.
    malami.malami
    2012/05/31 22:20:45
    Mam zarezerwowaną i czekam już mniej więcej od czasu ogłoszenia nominacji, teraz tym bardziej chcę przeczytać.
    A do tej pory z listy przeczytałam State of Wonder, które bardzo mi przypadło do gustu.
    dabarai
    2012/06/01 20:35:13
    Mnie jak zwykle najbardziej kuszą książki, ktre się do finału nie dostały... Zaczęłam czytać Tides of War Tillyard... I uznałam, że muszę poczytać więcej o wojnach napoleońskich...

    OdpowiedzUsuń