niedziela, 4 marca 2012

Dzisiaj czytam... (29)

Siedzimy i na śniadanie jemy brioche z dżemem. Gra radio, w kubkach paruje gorąca herbata (kubek Ulubionego Anglika jest jeszcze większy niż mój...), a my z zaciekawieniem patrzymy w okna – będzie padać, czy nie będzie? W telewizji zapowiadano deszcze cały dzień, ale na razie nic nie pada, tylko zimno i szaro na dworze. Ja bardzo poproszę ten zapowiadany deszcz! Mam ochotę posiedzieć w domu i popatrzeć na krople spływające po szybach, a potem z westchnieniem przyjemności wrócić do czytania. Bezdeszczowa pogoda by wszystko skomplikowała, od razu chciałabym gdzieś wyjść, pojechać na rowerze, pójść na zakupy... A tak, siedzenie w domu znaczy, że mogę bez problemów poczytać, a potem czasu mi wystarczy na upieczenie owsianych ciastek, zrobienie sernika (przepisy pochodzą z przepięknie wydanej The Hummingbird Bakery Cake Days” - zajrzyjcie na podlinkowaną stronę na Amazonie, są tam zdjęcia stron i filmik! A dodatkowo - link do ich strony, bo The Humming Bird Bakery, czyli Piekarnia Kolibra, to nie tylko książki, ale i piekarnie/cukiernie, blog...). Po deserach czas na obiad, też wyjątkowo z książki – jutro zaczyna się British Pie Week, więc na obiad dziś zapiekanka z kurczakiem i papryką, czyli open chicken and pepper pie, z równie ciekawej i apetycznej książki wydanej przez znanych kucharzy na motorach – „The Hairy Bikers' Perfect Pies: The Ultimate Pie Bible from the Kings of Pies”! A na zachętę krótki filmik!

Smacznego!
PS. Jeśli ktoś się zastanawia, co będę dziś czytać, oprócz książek kucharskich rzecz jasna, to jestem w połowie „Trzech połówek jabłka” Antoniny Kozłowskiej. A co potem to się zobaczy - w tym tygodniu przyszło do mnie „Świniobicie” Szabo (Marcowy Klub u Ani), „Róże do pensjonarki” Muszyńskiej-Hoffmanowej (polecana przez Lirael) a także wygrana na facebooku debiutancka powieść Grace McCleen, „The Land of Decoration - intrygującą powieść o dziewczynce, która w swoim pokoju tworzy wyimaginowany świat i wkrótce dokonuje swojego pierwszego cudu. Książka skojarzyła mi się z powieściami Jonathana Carrolla, zapowiada się interesująco... A do tego są jeszcze persefonki, „Rebecca” i Kuncewiczowa.... Do wyboru do koloru!

1 komentarz:

  1. bookfa
    2012/03/04 11:21:10
    A ja w ogóle nie mam ochoty robić dziś obiadu, wolałabym w tym czasie poczytać. Jednak wczoraj robił obiad mój Z, więc dzisiaj pewnie już się nie da namówić.
    Czytam dość intrygujacą książkę "Wszystkie kobiety don Hułana" Bennewicza.
    mdl2
    2012/03/04 14:48:02
    U mnie: pieczeń w piekarniku, reszta obiadu w różnych stadiach powstawania, w misce rośnie zaczyn na bułeczki. Poczytam wieczorem, może dokończę Barnesa, pogryzając bułeczki z dżemem, przy herbacie z kubka-mniejszego-niż-Twój ;-)
    maniaczytania
    2012/03/04 15:33:33
    U mnie dziś piękne słońce :)
    A w czytaniu - "Nie jestem seryjnym mordercą" Dana Wellsa.
    Gość: ksiazkowiec, 88-199-176-8.tktelekom.pl
    2012/03/04 17:15:03
    Też wyzwaniowa Maria. Mija słoneczny dzień.:)
    lirael
    2012/03/04 18:37:45
    Trzymam kciuki za Kuncewiczową i "Róże dla pensjonarki"! :) Że nie wspomnę o persefonkach. :) Miłej lektury.
    Książka Hummingbird Bakery wywołała u mnie atak łakomstwa. :) Filmik też ciekawy, technika robienia muffinów zupełnie inna niż u Nigelli.
    dabarai
    2012/03/04 19:02:56
    Donoszę, że Thrzy połówki jabłka przeczytane, cookies zrobione, sernik się chłodzi, czekając na glazurę, a UA kroi warzywa na obiad. Mniam.

    Lirael - na filmiku robią cupcakes, one są inne niż muffiny. Poza tym te przepisy są chyba amerykańskie i wykonanie i składniki są zwykle nieco inne niż angielskie... Ale są pyszne i ta technika z łyżką do lodów jest super, muszę sobie taką kupić, bo zawsze mam problem z porcjami....

    Zaczęłam "Cudzoziemkę" i musiałam wyszukać w internecie znaczenia słowa kacapski. Dobrze mi się wydawało, ale wolałam się upewnić. :)

    Książkowiec - a co czytasz Marii?

    Maniaczytania - miłej lektury... Mnie tak strasznie ciągnie do rodzimych klimatów ostatnio! A tu jacyś socjopaci! :D

    Mdl2 - pieczeń, mmmm. A do tego bułeczki, jeju, z dżemikiem, też chcę.... A jak Barnes? Bo ja mam na kindla i cóż. Mam. :)

    Bookfa, ja w weekendy się staram gotować, bo zazwyczaj to UA gotuje i ma prawo mieć dość... A książka nic mi nie mói, zaraz sobie wygooglam.
    mdl2
    2012/03/04 23:15:15
    Barnes przynudza ale z klasą :) A pieczeń u mnie sklasyfikowana jako "łatwy obiad": przyprawić, odstawić, obsmażyć, do pieca i już sama się robi :)
    Cudzoziemkę czytasz, to warkocz był "kacapski", czy coś innego? Jakoś tak mi się kojarzy ale nie wiem czy dobrze... Kiedyś uwielbiałam tę książkę, zaczytywałam.
    dabarai
    2012/03/04 23:24:34
    U mnie tak większość obiadów sama się robi.... W weekend następny muszę porządny sunday roast zrobić, chodzi za mną...

    A Kacapski akcent, przynajmniej na razie...
    bookfa
    2012/03/05 10:19:30
    Recenzję tej powieści znajdziesz już na blogu felicji79. :)
    dabarai
    2012/03/07 20:56:43
    Bookfa - dzięki, idę poczytać.

    OdpowiedzUsuń