poniedziałek, 16 lipca 2012

Dzisiaj czytam... (41)

Ach, niedziela, niedziela... Leniwa niedziela. Wypad do pubu ze znajomymi, kilka odcinków Doktora Who, dobry obiad... Co jeszcze...? A tak, książki. Skończyłam dziś czytać "Tajemnicę Abigel" Magdy Szabo. To właściwie taka książka-legenda, o której wiele osób słyszało, niewiele za to miało okazję ją przeczytać. Kiedy więc wznowiło ją niedawno Wydawnictwo Bona, musiałam ją kupić i natychmiast przeczytać. Kiedyś oglądałam serial na podstawie tej powieści, na szczęście niewiele pamiętałam, tak więc przyjemność czytania była właściwie niezmącona. A z którą książką pójdę dziś do łóżka? Jeszcze nie wiem. Czeka na mnie zaczęta jakiś czas temu książka Zofii Stulgińskiej pod tytułem "Gruszki na wierzbie", ciekawią i przyciągają "Stenogramy Anny Jambor" , przyniesione z biblioteki "Siedem lat później" Emily Giffin też korci... Najchętniej przeczytałabym też jednocześnie najnowsze książki, którymi chwaliłam się ostatnio, a do tego dwie powieści kupione w księgarni w POSKu - " Pożegnanie z Afryką" Blixen i " Kolację z Anną Kareniną" Glorii Goldreich, o której to książce czytałam jakiś czas temu na którymś blogu (tylko którym?!) Na szczęście jutro poniedziałek, nigdzie nie muszę iść, no, oprócz kilku godzin wieczorem... Dlatego mój plan przewiduje wygodne łóżko, kubek gorącej herbaty i stertę książek. Dobranoc!

1 komentarz:

  1. justynatlumaczka
    2012/07/16 07:45:58
    Oj, jak Ci zazdroszczę tego łóżka z książkami! Ja marzę o takim dniu, ale wciąż mi się to nie udaje. Nie wiedziałam, że wyszła "Tajemnica Abigeil" - pamiętam dobrze ten serial (z młodości...). A ja spędziłam weekend w Hastings, skąd przywieźliśmy po 3 książki. Gorąco polecam to miejsce dla książkolubów, bo sporo sklepów charytatywnych, niesamowity sklep Albion Books, plus sklepy ze starociami z książkami za 40 pensów! Raj!
    Gość: ksiazkowiec, 176.107.37.5*
    2012/07/16 07:48:40
    Ciekawa jestem Twoich odczuć po "Kolacji z Anną Kareniną". Pisałam o tej książce, która zresztą bardzo mi się podobała, ale została dość mocno krytykowana. Kocham książki o książkach i pewnie stąd wysoka ocena. Nic to, że bohaterki dość schematyczne! Ale czytają i to dla nich jest bardzo ważne. Pod wpływem tej lektury sięgnęłam po "Czytając Lolitę w Teheranie". O wrażeniach wkrótce. Dopiero wróciłam z podróży, ale jeszcze trochę wakacji przede mną. Miłego czytania:)
    Gość: Agata, dpg167.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2012/07/16 10:43:47
    Do "Tajemnicy Abigail" udało mi się dotrzeć w zeszłem wakacje. Sympatyczna książka i fajnie, że ją wznowili. Ja tradycyjnie czytam 3 książki na raz :/ Przez "Altanę" na razie trochę ciężko przejść, "Droga cienia" zapowiada się ciekawie, ale dopiero zaczęłam. Najwcześniej skończę pewnie ceglastego "Ucznia", nic wybitnego ale nawet wciąga o ile zignoruje się dosć denerwujących bohaterów ;)
    dabarai
    2012/07/16 11:23:35
    Justyna - Hastings brzmi bardzo ciekawie, blisko też, może się wybierzemy... Zakrzyknęła do UA, że musimy jechać do Hastings, a on od razu: A co to za księgarnię tam chcesz odwiedzić? Pfff...

    Książkowiec - a! no widzisz, to u ciebie czytałam o tej książce!! Mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo jak tobie, bo przecież uwielbiam książki o książkach! A "Czytając Lolitę.." oczywiście mam. Mam oczywiście nie znaczy czytałam, hahaha!

    Agata - ja czekam z zaciekawieniem, czy wydawnictwa zaczną wreszcie wznawiać te poszukiwane przez mole książkowe książki... Bo tyle było zawsze marudzenia, że wszyscy by kupowali, a ja się zastanawiam, czy oby na pewno.... :) A "Uczeń" to czyj?

    justynatlumaczka
    2012/07/16 12:02:10
    Hastings polecam nie tylko ze względu na księgarnie, to strasznie fajne miejsce. Stara część, bo nowa zdecydowanie mniej fajna, ale tam z kolei są "czaryty". Niestety, jeden sklep, The Paperback Shop, się właśnie zamknął, ale i tak zostało sporo. A Albion to oryginalne miejsce prowadzone przez oryginała. I warto też skoczyć do Bexhill on Sea, nie dość, że ładnie, to jeszcze jest tam kilkanaście sklepów charytatywnych z książkami po 50p!!!
    dabarai
    2012/07/16 12:27:30
    Justyna - ha, już widze jak mi UA podskakuje z radości, hihihi! Merci za radę.
    Gość: Agata, dpt181.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2012/07/16 13:09:52
    Coś sie chyba ruszyło w wydawnictwach i zaczynają wznawiać. Czyżby dzięki bloggerom? :) "Uczeń" duetu Hjorth & Rosenfeldt, drugi tom o profilerze Sebastianie Bergmanie. Coś mnie ciągnie ostatnio ciągnie do tych skandynawskich, choć "Uczeń" mało skandynawski jest.
    Gość: Quarraena, adfb146.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2012/07/16 20:02:14
    Hej, ja mam pytanie małe. Czy byłabyś zainteresowana umieszczeniem w Katalogu Czytelniczym? Wystarczy tylko, że dodasz Katalog do linków i napiszesz w komentarzu bądź w mailu, żebym wpisała na listę Twojego bloga. :) Oczywiście, do niczego nie zmuszam.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń