sobota, 27 sierpnia 2011

Dzisiaj czytam...(2)

Miałam jakiś taki pokręcony tydzień i nie dość, że miałam mało czasu na czytanie, to jeszcze nie mogłam się zdecydować, po którą książkę sięgnąć. W poniedziałek bardzo miłe popołudnie spędzone z Chihiro na spacerze po kilku antykwariatach zaowocowało małą kupką nowych książek. Wśród nich znalazła się "The Good Muslim", nowa powieść Tahmimy Anam. Dlatego czytanie zaczęłam od jej debiutu, "A Golden Age", kupionego dawno temu za grosze, cierpliwie czekającego na swoją kolej. Jest to historia Rehany i jej dwojga dorastających dzieci, rozgrywająca się na tle wojny o niepodległość Bangladeszu, opowieść o rewolucji, nadziei, bohaterstwie i trudnych wyborach.
A potem przyszła do mnie oczekiwana przesyłka i zaczęłam też czytać "Outside The Ordinary World" Dori Ostermiller, powieść obyczajową o kobiecie, która musi wybrać pomiędzy zwykłym, bezpiecznym życiem, a pociągającą pokusą romansu, opowieść o tym, jak wybory, których dokonują nasi rodzice, mogą też zdecydować o naszym życiu.
A co wy czytacie? Zapraszam do zwierzeń!

1 komentarz:


  1. j.szern
    2011/08/27 13:26:39
    Zakręcony tydzień, a nawet dwa, też miałam :) Od rana do nocy spędzałam czas na czytaniu - co się przełożyło na moje wpisy na blogu (jedna wielka cisza). :)
    Właśnie kończę czytać "Namiętnik" Gretkowskiej i bardzo mi się podoba. "Sandra K." to najlepsze opowiadanie z tego niewielkiego zbioru - świetnie uchwycona mentalność nałogowej czytelniczki kobiecych gazet, która próbuje żyć wg zamieszczanych w nich porad. Polecam :)
    rockfree
    2011/08/27 14:45:54
    W tym momencie czytam 3 książki: "Drżenie" Maggie Stiefvater, "1Q84" Murakamiego oraz "Czystą krew i filiozofię".
    bookfa
    2011/08/27 15:23:55
    Czytam to samo co tydzien temu. Zostalo mi kilkanascie stron a potem... jeszcze nie wiem ;p
    Gość: kaś, 77.236.26.6*
    2011/08/27 20:26:13
    zakręcony, ale dzień to ja miałam dziś i ani odrobinki czasu na czytanie... ale od jutra wracam do książki. Jakiej? "Witajcie w raju. Reportaże o przemyśle turystycznym." Jennie Dielmans , całkiem, całkiem:) pozdrawiam!
    agnes_plus
    2011/08/27 22:31:30
    Krystynę, córkę Lavransa, mam trzytomowe wydanie i łykam tom za tomem :)
    kasia.eire
    2011/08/28 00:30:25
    to ja mam chyba to samo, co agnes (wydanie mam na myśli). Czytam to samo i nie posunęłam się za daleko, bo od tygodnia jestem w nowej pracy która mnie do rozpaczy doprowadza, a wracam z niej tak zmęczona, że padam na pysk. Może kilka stron prasy przeczytałam i to wszystko. A książki tyle, co rano za przeproszeniem na kiblu. Masakra
    dabarai
    2011/08/28 12:02:36
    j.szern - jak ja bym chciała tak od rana do nocy czytać przez tydzień lub dwa...! Nie mam pojęcia, kiedy mi sie coś takiego przytrafi... A to opowiadanie Gretkowskiej mi się jakoś ze studiami kojarzy... Najchętniej poleciałabym je przeczytać teraz, żeby sprawdzić, czy to to, ale nie widziałam tej książki w bibliotekach.. Minus mieszkania z daleka od polskich bibliotek...!

    Rockfree - Murakami tom 1 czeka na kupce. Nigdy nie czytałam jego książek, ale o tej słyszałam dużo dobrego....

    Bookfa - ja potrafię spędzać tyyyyyle czasu próbując wybrac następną książkę.... Ach, jaki to trudny wybór czasem!

    Kaś - widzę , że wiele osób czyta reportaże i generalnie non-fiction, ja jakoś nie mogę... :(

    Agnes-plus - to wydanie mam moja mama w Szczecinie! Jeju, może ją poproszę, żeby przywiozła...?

    Kasiu, mnie najbardziej niepokoi to, że mam co prawda do pracy bliżej, ale przez to mam mniej czasu na czytaniu w drodze tamże. W dodatku mam zamiar jeździć do pracy na rowerze, a wtedy to już nic nie będę czytać. A po pracy do
    domu i szus. Gdzie ja mam czytać?!

    OdpowiedzUsuń